Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Atribuțiile cameristei în serviciile hoteliere


Considerată serviciu hotelier de bază, cazarea este cea care dictează necesitatea existenței unității ospitaliere. Ca serviciu, cazarea nu este prestată de o singură persoană, ci de către toți lucrătorii compartimentului de cazare la un loc, aici vorbim despre: recepționer, cameristă, portar, liftier sau instalator. Pentru ca o unitate ospitalieră să fie funcțională, ea trebuie să corespundă unor atribuții și cararteristici, fiind baza parametrilor calitativi. În cazul cazării vorbim despre mai multe elemente importante cum ar fi:

Primele două caracteristici pot fi întâlnite și în alte forme de adăpost, însă igiena spațiului de cazare este cea care își pune amprenta cel mai mult asupra calității serviciilor oferite.

Persoana care este dedicată acestei activități într-un hotel sau în alt tip de unitate turistică este camerista. Aceasta contribuie la realizarea celei mai importante caracteristici a serviciului de cazare, prin obligativitatea realizării curățeniei în fiecare zi în camera închiriată clientului. Dacă într-o zi într-o cameră închiriată nu s-a făcut curat, serviciul de cazare nu poate fi recuperate din punctul de vedere al caracteristicii sale cele mai importante.

Rolul cameristei în cadrul unității de cazare este acela de a asigura curățenia și igiena spațiilor de cazare fie că vorbim de camere, garsoniere, apartamente și în special a celor de folosință comună în general vorbim în acest caz despre hol de primire, recepție, grupuri sanitare comune, săli de recepție și conferințe (atunci când nu existe personae dedicate acestor spații).

Cunoștințele pe care trebuie să le dețină o cameristă sunt următoarele:

Pe lângă aceste cunoștinte o cameristă trebuie să dețină și anumite calități personale:

Atribuțiile sale sunt următoarele:

Dacă o cameristă deține toate aceste calități și respectă corect toate atribuțiile pe care le are clienții vor fi mulțumiți, conducând la creșterea gradului de ocupare a unității hoteliere, asigurând prosperitatea întreprinderii.

 

 

 

 

 

CONTACT

ASOCIAŢIA NOUL VAL

B-dul Ferdinand Nr. 32 A, Judeţul Constanţa


Preşedinte Asociaţia Noul Val: Piecu Cristian

Manager Proiect: Carmen Elena COCA

Număr de telefon: 0341.486.170

Număr de fax: 0341.486.170

E-mail: [email protected]

Program cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Parteneriat:

ASOCIATIA NOUL VAL - Beneficiar

ASOCIATIA "O SANSA PENTRU FIECARE" IASI - Partener 1
ASOCIATIA "EUROPEAN SUPPORT FOR EDUCATION" SLATINA jud.OLT- Partener 2