Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Competitivitate în turismul românesc


Pornind de la faptul că turismul reprezintă o componentă distinctă având un conținut bine definit, cu o organizare proprie, el constituie o șansă în relansarea creșterii economiei durabile. În atingerea unui grad ridicat al competitivității se va ține cont de analiza a două niveluri principale:

 

Din punct de vedere economic, competitivitatea în turism reprezintă capacitatea de a face față concurenței într-un mod cât mai eficace și rentabil pe piață. Pentru a crește competitivitatea în turism un rol important îl deține formarea profesională a resurselor umane. Astfel, prin creșterea nivelului calificării persoanelor care lucrează în domeniul turismului se stabilește și un nivel crescut al competitivității.

Pentru a stabili gradul de competitivitate atins în domeniul turismului sunt implicați următorii indicatori conform publicațiilor Institutului Național de Turism:

Nivel macroeconomic

 

Nivel microeconomic

 

Analiza competitivității în turism se realizează printr-o serie de indici:

 

Valoarea lor pe o scală de la 0 la 100 determină performanța fiecărei țări comparativ cu altele. În analiza competitivității din România în ceea ce privește turismul au fost luate în considerare opt țări apropiate: Bulgaria, Croația, Serbia, Ungaria, Muntenegru, Cehia, Slovacia Polonia și Ucraina.

Chiar dacă în prezent România deține un procent dezavantajos în ceea ce privește numărul de turiști care vizitează țara, iar țări mai mici și cu un relief infinit mai dezavantajos, atrag de 5-6 ori mai mulți turiști străini, sunt depuse eforturi în ceea ce privește formarea profesională a resurselor umane implicate în acest domeniu și investiții la nivelul infrastructurii.

Raportul realizat de Forumul Economic Mondial clasa România pe poziția 68 din 140 de țări privind topul competitivității turistice. Au fost luați în calcul indicatorii privind calitatea infrastructurii, a mediului înconjurător, a prețurilor, siguranței publice, igiena și sistemul de sănătate. Pe primele poziții ale acestui top privind atractivitatea și competitivitatea turistică se situează Elveția, Germania, Austria, Spania și Marea Britanie. Acest clasament este publicat de Forumul Economic Mondial o dată la doi ani.

CONTACT

ASOCIAŢIA NOUL VAL

B-dul Ferdinand Nr. 32 A, Judeţul Constanţa


Preşedinte Asociaţia Noul Val: Piecu Cristian

Manager Proiect: Carmen Elena COCA

Număr de telefon: 0341.486.170

Număr de fax: 0341.486.170

E-mail: [email protected]

Program cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Parteneriat:

ASOCIATIA NOUL VAL - Beneficiar

ASOCIATIA "O SANSA PENTRU FIECARE" IASI - Partener 1
ASOCIATIA "EUROPEAN SUPPORT FOR EDUCATION" SLATINA jud.OLT- Partener 2