Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Profilul profesional al ospătarului


Când vine vorba de luat masa în oraș mulți dintre noi alegem un local cunoscut. În luarea acestei decizii suntem influentați de serviciile oferite și de personalul angajat, grație comunicării stabilite între noi și persoana care ne servește. Chiar dacă uneori este o meserie subevoluată, organizațiile care vor avea viziunea orientată spre client vor înțelege importanța pe care o deține ospătarul pentru economia întreprinderii.

Spre deosebire de anii trecuți așteptările clientului au crescut, oamenii nu își doresc doar să ia masa și să plece, ci se așteaptă la o ținută impecabilă din partea ospătarului, la detalii și recomandări cu privire la preparatele din meniu. Ospătarul trebuie să comunice și să convingă și să fie în măsură pe lângă faptul că trebuie să fie o gazdă de excepție, să preîntâmpine nevoile clienților.

Așadar, pe lângă abilitățile necesare muncii specifice ospătarul trebuie să dețină și cunoștințe culinare pentru a-l ghida pe client în luarea deciziei.

Printre atribuțiile ospătarului se numără:

 

Un ospătar trebuie să dețină mai multe cunoștințe pentru a atrage și mai ales pentru a menține o anumită clientelă. Feedback-urile pozitive îi vor veni doar atunci când va dovedi că deține cunoștinte în ceea ce privește preparatele culinare și băuturile, când cunoaște normele de igienă alimentară, cunoaște limbi străine, identifică cu ușurință pretențiile și obiceiurile diferitelor segmente de clientelă în funcție de naționalitate, vârstă și care sunt specialitățile locale sau tradiționale. Un ospătar trebuie să facă față unei activități solicitante, unde sunt necesare anumite abilități manuale și o anumită rezistență fizică. Esențial în desfășurarea activității sale este să colaboreze cu echipa de lucru, în acest mod reușind să crească satisfacția clienților și să primească feedback pozitiv din partea acestora.

CONTACT

ASOCIAŢIA NOUL VAL

B-dul Ferdinand Nr. 32 A, Judeţul Constanţa


Preşedinte Asociaţia Noul Val: Piecu Cristian

Manager Proiect: Carmen Elena COCA

Număr de telefon: 0341.486.170

Număr de fax: 0341.486.170

E-mail: [email protected]

Program cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Parteneriat:

ASOCIATIA NOUL VAL - Beneficiar

ASOCIATIA "O SANSA PENTRU FIECARE" IASI - Partener 1
ASOCIATIA "EUROPEAN SUPPORT FOR EDUCATION" SLATINA jud.OLT- Partener 2